Đặt phòng khách sạn

Making a room reservation

(Holding a phone)

Mark : Hello is that The Resident?

Jenny : Yes it is. How can I help you sir?

Mark : I want to book a room for the 19th.

Jenny : Sure. What sort of room do you want?

Mark : A single room please. For 3 days.

Jenny : Alright. The rent for the room is $60 a day.

Mark : Okay. No problems.

Jenny : I will make the booking sir. Someone will call you up from the hotel later and confirm it.

Mark : Alright. Thank you.

 

Check in

Mark : Hi. I have a reservation for tonight.

Jenny : May I have your name please?

Mark : It’s Mark nelson.

Jenny : Okay Mr. Nelson according to our records a room for two guests was booked under your name.

Mark : No hold on. There must be some mistake I have booked room for one person only.

Jenny : Okay, let me check again. Here we are. Your booking is for the 19th right?

Mark : Yes, exactly.

Jenny : I am sorry, there must have been some confusion. Luckily we have a single room available. You can use the room 309.

Mark : Thank you.

 

Check in 2nd Example

Jenny : Welcome to The Resident hotel. How can I help you?

Mark : I have a booking here. For a single room.

Jenny : Sure. May I have your name?

Mark : It’s Mark, Mark Nelson.

Jenny : Yes. We have your room ready Mr. Nelson. It’s on the 3rd floor. The porter will guide you.

Mark : Thank you. My luggage is in the taxi outside.

Jenny : I will ask the bell-boy to get it.

Mark : Thanks.

 

Checking out

Mark : Hi! I want to check out. Can you please get my bill. I will be at the reception in about 15 minutes.

Jenny : Sure. I will have it ready for you when you arrive.

Mark : Thanks. I appreciate it.

Jenny : I hope your stay here was comfortable sir.

Mark : Yes, it was fine. Thank you.

Jenny : Welcome. If you have any feedback you can let me know.

Mark : Well, my dinner arrived a bit late, but everything else was okay.

Jenny : I am sorry to hear that sir. I will make sure that doesn’t happen again.

Mark : No problems. I liked this hotel.

 

Requesting Housekeeping Assistance

Mark : Hi. I am going out and I will be back in the evening. Can you please ask the housekeeping to clean my room?

Tom : Sure sir. You will have to leave your keys at the reception.

Mark : Okay. That’s not a problem.

Tom : The housekeeping department will have your room cleaned and the bedding changed.

Mark : Thank you.

Tom : You are welcome sir.

Đặt phòng

(Qua điện thoại)

Mark : Xin chào, đây có phải là The Resident?

Jenny : Vâng. Tôi có thể giúp gì cho ông?

Mark : Tôi muốn đặt 1 phòng vào ngày 19.

Jenny : Vâng. Ông muốn đặt loại phòng nào?

Mark : 1 phòng đơn,trong 3 ngày.

Jenny : Vâng. Giá thuê phòng là 60$ 1 ngày.

Mark : Ok. Không vấn đề gì.

Jenny : Bây giờ tôi sẽ đặt phòng cho ông. Sau đó sẽ có nhân viên khách sạn gọi cho ông để xác nhận.

Mark : Được rồi,cảm ơn cô.

Đăng ký phòng khách sạn 

Mark : Xin chào . Tôi có đặt trước phòng cho tối nay.

Jenny : Tôi có thể biết tên của ngài được không ạ ?

Mark : Tôi là Mark nelson.

Jenny : Vâng thưa ngài Nelson , theo danh sách của chúng tôi thì tên của ngài đã đặt 1 phòng đôi ạ.

Mark : Không khoan đã . Có một vài nhầm lẫn ở đây , tôi chỉ đặt phòng đơn thôi.

Jenny : Vâng thưa ngài , để tôi kiểm tra lại . Đây rồi thưa ngài . Phòng của ngài đặt ngày 18 đúng không ạ ?

Mark : Vâng .chính xác .

Jenny : Tôi xin lỗi , có một vài sự nhầm lẫn ở đây. Thật may là chúng tôi vẫn còn phòng đơn trống. Ngài có thể ở phòng 309 thưa ngài. 

Mark : Cảm ơn cô.

 

Ví dụ thứ 2 đăng kí phòng khách sạn

Jenny :  Chào mừng quý khách đến khách sạn Resident . Tôi có thể giúp được gì cho ngài ạ ?

Mark : Tôi có thể đặt phòng ở đây . Một phòng đơn .

Jenny : Chắc chắn rồi ạ . Tôi có thể biết tên ngài không ạ ?

Mark :  Tôi là Mark, Mark Nelson.

Jenny : Vâng. Chúng tôi có sẵn phòng cho ngài thưa ngài Nelson. Phòng trên tầng 3 .Nhân viên xách đồ sẽ hướng dẫn ngài.

Mark : Cảm ơn, Hành lí của tôi để ngoài taxi

Jenny : Tôi sẽ yêu câu người trực tầng ra lấy ạ.

Mark : Cảm ơn cô.

 

Trả phòng

Mark : Xin chào ! Tôi muốn trả phòng. Cô có thể thanh toán hóa đơn cho tôi được không. Tôi chạy ra quầy lễ tân khoảng 15 phút.

Jenny :  Vâng thưa ngài. Tôi sẽ tính xong khi ngài quay lại.

Mark : Cảm ơn cô . Tôi đánh giá cao điều này.

Jenny : Tôi hi vọng ngài thấy thoải mái khi ở đây

Mark :  Vâng tôi thấy ổn . Cảm ơn cô

Jenny : Không có gì ạ. Nếu ngài có bất cứ phản hồi nào thì hãy nói với chúng tôi.

Mark : Ồ, bữa tối của tôi đã mang đến muộn một chút, nhưng mọi thứ khác thi đều ổn 

Jenny : Tôi rất tiếc khi nghe điều này thưa ngài  . Tôi chắc chắn chuyện này sẽ không lặp lại nữa.

Mark : Không sao. Tôi thích khách sạn này.

 

Yêu cầu hỗ trợ dịch vụ phòng

Mark : Xin chào .Tôi sắp đi ra ngoài và sẽ quay lại vào buổi tối. Anh có thể đề nghị người dọn phòng lau dọn phòng cho tôi được không?

Tom : Vâng chắc chắn thưa ngài . Ngày hãy để lại chìa khóa phòng tại bàn lễ tân ạ .

Mark : Được. Không thành vấn đề 

Tom : Người lau dọn phòng sẽ lau sạch phòng và thay ga trải giường cho ngài.

Mark : Cảm ơn.

Tom : Không có gì thưa ngài.

 

xem kết quả